μενού

Κώστας Βιδενμάγιερ, μια πινακοθήκη των έργων του

014 poliorkia tis akropolisΜια καινούρια προσπάθεια άρχισε: Να μαζέψουμε όλο το υλικό του «Θεόφιλου» του χωριού μας, του Κώστα Βιδενμάγιερ και να το αναρτήσουμε στο site μας.

Ξεκινήσαμε λοιπόν, το καλοκαίρι του 2015, να φωτογραφίζουμε τους πίνακες που υπάρχουν αρχικά στο Γυμνάσιο Αγίου Αθανασίου και αργότερα, στο καφενείο του εγγονού του, Μόρφη Βαλάση και στο σπίτι του κου Ιωάννη Χατζηαποστολίδη, στις Κρηνίδες. Η φωτογράφιση έγινε από τον συγχωριανό μας Γιώργο Σαχπάζη.

Θα θέλαμε να δημιουργήσουμε μια όσο το δυνατό πληρέστερη φωτογραφική συλλογή των έργων του. Στην προσπάθειά μας αυτή στηριζόμαστε στο άρθρο της εφημερίδας «Βοϊράνη» του ιστορικού Νικολάου Ρουδομέτωφ με τίτλο Κώστας Βιδενμάγιερ. Ο Θεόφιλος της Δράμας, (τεύχος 41, Οκτώβριος 1998).

Βρήκαμε επίσης μια εργασία μαθητών του Γυμνασίου με τίτλο Μια πινακοθήκη του έργου του λαικού ζωγράφου Κώστα Βιδενμάγιερ που έγινε το 2002 από τους μαθητές: Μάριο Ανδρεάκη, Νικόλαο Αχυρίδη, Ματίνα Γλανίδου, Λεμονθέα Γρηγοριάδου, Όμηρο Δαμιανίδη, Ειρήνη Ζηλακάκη, Ευανθία Ιωαννίδου, Μαρία Κανάκη, Αναστασία Κετσετζίδου, Δημήτριο Κοντρόπουλο, Αχιλλέα Κοτσαγκιόζογλου, Κωνσταντίνα Μαυρίδου, Μαρία Μούρσια, Αικατερίνη Ντάμπου, Σάββα Πανασίδη, Αλεξάνδρα Ποτούρη και Ελευθέριο Χρυσοχοΐδη. Μας βοήθησε πολύ κυρίως στις περιγραφές των έργων αλλά και στο να εμπλουτίσουμε τον κατάλογο με τα έργα που μας λείπουν.

Κατάλογος των έργων

Για να δείτε τα έργα σε slide show πατήστε εδώ.

1. Οι Τρεις Ιεράρχες 001 oi treis ierarhes Γυμνάσιο Αγίου Αθανασίου Διαστάσεις: 1,35X1,80, έτος 1991
«Ένα καθαρά αγιογραφικό έργο, έξω από την κλασική παράδοση του θέματος, πανέμορφο που αποπνέει μία βαθιά θρησκευτικότητα. Δυστυχώς δεν έχει ζωγραφιστεί σε κινητή επιφάνεια αλλά σε σπατουλαρισμενο πλινθόκτιστο τοίχο στο χωλ του Γυμνασίου» (Ρουδομέτωφ,2002).
2. Άγιος Δημήτριος  002 agios dimitrios Γυμνάσιο Αγίου Αθανασίου  Έργο αχρονολόγητο διαστάσεων 1,33Χ1,84 μ.
Συνηθίζεται στη βυζαντινή και σύγχρονη αγιογραφία να απεικονίζεται ο Άγιος Δημήτριος έφιππος σε κόκκινο άλογο να σκοτώνει τον ειδωλολάτρη Λυαίο. Στη λαϊκή αυτή απόδοση ο Άγιος εικονίζεται με φορεσιά που έχει ανάμικτα στοιχεία ρωμαϊκής και ελληνικής στολής και κατατροπώνει τον αντίπαλο μέσα στην ανθισμένη φύση. Ο Λευκός Πύργος -σε μια προσπάθεια απόδοσης της προοπτικής- αισθητά μικρότερος από τον ήρωα και ο Θερμαϊκός είναι τα μόνα στοιχεία που δηλώνουν τον τόπο που αποπνέει ελληνικότητα τόσο με τα πλεούμενα, τα σύμβολα της ορθοδοξίας όσο και με τη δύναμη των χρωμάτων. Ο Ρουδομέτωφ υποστηρίζει ότι στη θέση του Λυαίου είναι «ένας Βούλγαρος επιδρομέας με τα χαρακτηριστικά γουρουνοτσάρουχα και τις ντυμένες με προβιές κνήμες. Στο βάθος φαίνεται ο Λευκός Πύργος με το Βυζαντινό λάβαρο στην κορυφή του. Η όλη παράσταση συμβολίζει τη σωτηρία της πόλης από τους Βούλγαρους επιδρομείς, χάρη στην αποτελεσματική παρέμβαση του Αγίου».
3. Μ. Αλέξανδρος - Αγαί, Αριστοτέλης 003 m alexandros agai aristotelis Γυμνάσιο Αγίου Αθανασίου  Τιτλοφορημένο έργο χωρίς χρονολογία
Αποτελείται από δύο εικόνες. Στη δεξιά εικονίζεται ο Μέγας Αλέξανδρος έφιππος στο Βουκεφάλα κρατώντας ξίφος. 0 ζωγράφος θέλοντας να δείξει την ανωτερότητα του ήρωα βάζει τους ηττημένους Πέρσες να βρίσκονται χαμηλότερα από αυτόν και σε πολύ μικρότερο μέγεθος έχοντας πετάξει τα όπλα τους να τρέπονται σε φυγή. Στο βάθος διακρίνονται οι πυραμίδες της Αιγύπτου και φοίνικες υποδηλώνοντας τις κατακτήσεις και την εκστρατεία του μεγάλου στρατηλάτη. Στη δεύτερη εικόνα ο φιλόσοφος Αριστοτέλης κάθεται σε «μαρμάρινο» θρόνο μπροστά από έναν επίσης «μαρμάρινο» ναό με κίονες και αέτωμα. Γύρω του οι μαθητές του και ανάμεσά τους ο νεαρός Αλέξανδρος τον παρακολουθούν με προσοχή. Το σύμβολο της Βεργίνας υπάρχει και στις δύο εικόνες προσδίδοντας μια ενότητα στη σύνθεση. Τα χρώματα που χρησιμοποιεί ο ζωγράφος ζωντανεύουν τη σκηνή.
4. Αθηνά 004 athina Γυμνάσιο Αγίου Αθανασίου  Αχρονολόγητο
Κλασική αναπαράσταση της θεάς της σοφίας με περικεφαλαία και μια κουκουβάγια στο χέρι της φορώντας έναν μακρύ χιτώνα.
5. Άρτεμις 005 artemis Γυμνάσιο Αγίου Αθανασίου  Αχρονολόγητο
Ακόμα μία κλασική αναπαράσταση αυτή τη φορά της Αρτεμης η οποία βρίσκεται στο δάσος, συνοδεύεται από ένα ελάφι και έχει πίσω της βέλη τόξου. Πολλά ζώα τριγύρω της καθώς και ένα ποταμάκι με δυο κύκνους μέσα.
6. Διογένης, Ζητώ Άνθρωπο  006 diogenis zito anthropo Γυμνάσιο Αγίου Αθανασίου  Έργο αχρονολόγητο διαστάσεων 0,34X0,24μ.Υπογραφή κάτω δεξιά Κ.Β.
Στο πρώτο επίπεδο της εικόνας είναι ο Διογένης κρατώντας ένα λυχνάρι στα χέρια του και δίπλα του είναι ένας άνθρωπος ο οποίος φαίνεται να ζητάει να μάθει τι είναι αυτό που κρατάει ο Διογένης στα χέρια του. Σε δεύτερο επίπεδο φαίνεται μια γυναίκα να περπατάει μπροστά από ένα ναό. Στην προσπάθεια να αποδοθεί η προοπτική εικονίζεται ακόμα ένας περίστυλος ναός, δίπλα σε ένα δέντρο, μικρότερων διαστάσεων. Η επιγραφή στο κάτω μέρος του έργου «ΔΙΟΓΕΝΗΣ,ΖΗΤΩ ΑΝΘΡΩΠΟ» παραπέμπει στις γνωστές ιστορίες του φιλοσόφου.
7. Διογένης και Μέγας Αλέξανδρος  007 diogenis kai megas alexandros Γυμνάσιο Αγίου Αθανασίου Έργο αχρονολόγητο διαστάσεων 0,36X0,24μ. Υπογραφή κάτω δεξιά Κ.Β.
Ο Αλέξανδρος στέκεται μπροστά από τον Διογένη και του καλύπτει τον ήλιο. Ο Διογένης κάθεται έξω από το σπίτι του (ένα πιθάρι) και είναι ντυμένος μόνο με ένα χιτώνα ενώ ο Μέγας Αλέξανδρος φοράει τα στρατιωτικά του ρούχα μαζί με μια περικεφαλαία στο κεφάλι. Πίσω από το Διογένη είναι ένας ναός ενώ πάνω στο λόφο φαίνεται η Ακρόπολη.
8. Γρύπες 008 grypes Γυμνάσιο Αγίου Αθανασίου Τοιχογραφία σε σπατουλαρισμενο πλινθόκτιστο τοίχο στο μεγάλο χωλ του σχολείου.
Εικονίζονται δυο γρύπες αντιμέτωποι που πλαισιώνονται με σύννεφα και άνθη. Ο μαίανδρος και ο διπλός πέλεκυς ορίζουν τους άξονες της παράστασης η οποία ολοκληρώνεται με αναπαράσταση μαρμάρου. Στο έργο δεν υπάρχει υπογραφή και χρονολογία.
9. Η Βάπτιση της Λυδίας στον ποταμό Ζυγάκτη  009 i vaptisi tis lydias ston potamo zygakti Γυμνάσιο Αγίου Αθανασίου Διαστάσεις 3,60Χ1,40 μ. σε μοριοσανίδα πάχους 16 χιλ. Ζωγραφισμένο με λαδομπογιά, έτος 1989

Αγαπημένο θέμα του καλλιτέχνη το έχει αποτυπώσει σε πολλές παραλλαγές. Στο συγκεκριμένο έργο εικονίζεται ο Απόστολος Παύλος βαφτίζοντας τη Λυδία στο Ζυγκάτη ποταμό υπό τα βλέμματα συγγενών και φίλων, αλλά και υπό την άμεση απειλή των Ρωμαίων στρατιωτών που έρχονται προφανώς για να συλλάβουν τον Παύλο. Στο βάθος φαίνονται οι λόφοι των Φιλίππων, αρχαίοι ναοί και ιερά, στήλες με ρωμαϊκές επιγραφές καθώς και το θέατρο. Δεξιά υπάρχει σε βάθρο έξοχη προτομή του Φιλίππου του Β ' με την επιγραφή «ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ» και κοντά του πάνω σε βάση στέκεται άγαλμα του έφιππου Αλεξάνδρου στο Βουκεφάλα. Στο κάτω μέρος υπάρχει η επιγραφή «ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ». Εντύπωση προκαλεί η υπογραφή του καλλιτέχνη στη δεξιά κάτω γωνία που συνοδεύεται από ονόματα μαθητών του που τον βοήθησαν στην εκτέλεση του έργου.

10. Κύριλλος και Μεθόδιος  010 kyrillos kai methodios Γυμνάσιο Αγίου Αθανασίου Τοιχογραφία διαστάσεων 1,35Χ1,80μ, έτους 1990.
«Ένα ακόμη αγιογραφικό έργο εκτός κλασικής απόδοσης. Στο πάνω μέρος διακρίνουμε το Λευκό Πύργο όπως ήταν παλιά με το περιβάλλον τείχισμα. Φανερή η προσπάθεια του καλλιτέχνη να τονίσει την Ελληνική εκ Θεσσαλονίκης καταγωγή των Αγίων» (Ρουδομέτωφ, 2002).
Στο κέντρο του έργου είναι ο Κύριλλος και ο Μεθόδιος. Ο Μεθόδιος φοράει ανοιχτόχρωμα ράσα και κρατάει στα χέρια του ένα ευαγγέλιο, ενώ αντίθετα ο Κύριλλος φοράει σκούρα ράσα και κρατάει ένα ειλητάριο. Σταυρόσχημες διακοσμητικές ταινίες πλαισιώνουν δεξιά και αριστερά το έργο ενώ στο κάτω μέρος ολοκληρώνεται με τεχνοτροπία απομίμησης μαρμάρου. Στα φωτοστέφανα των αγίων έχει επικολληθεί χαρτί με χρυσή επιφάνεια το οποίο δύσκολα αντιστέκεται στη φθορά του χρόνου και χρειάζεται αποκατάσταση.
11. Ο Ιησούς Ευλογεί τα παιδιά  011 o iisous evlogei ta paidia Γυμνάσιο Αγίου Αθανασίου  
Στο κέντρο της εικόνας είναι ο Ιησούς με ένα παιδάκι που το ευλογεί. Αριστερά οι μητέρες μαζί με τα παιδιά τους περιμένουν να ευλογηθούν και αυτά, ενώ δεξιά έξι από τους μαθητές του, οι δύο με το Ευαγγέλιο στο χέρι κοιτούν με έκπληξη και απορία τον Ιησού να ευλογεί τα παιδιά. Κτίρια τυπικής αρχιτεκτονικής της περιοχής και φοινικόδενδρα αποτελούν το βάθος, ο Ιησούς γενειοφόρος στέκεται σε ναΐσκο. Στο αέτωμά του εικονίζεται το σύμβολο των Ιουδαίων, η πεντάλφα, σύμβολο θεότητας.
12. Ο Οδυσσέας και οι Σειρήνες  012 o odysseas kai oi seirines Γυμνάσιο Αγίου Αθανασίου Διαστάσεις 2,06Χ1,84μ. σε μοριοσανίδα πάχους 16 χιλ. έτος 1993.
Απεικονίζονται σε πρώτο πλάνο οι Σειρήνες οι οποίες παίζουν διάφορα μουσικά όργανα και τραγουδούν το μαγευτικό άσμα τους. Ακόμη μερικές από αυτές κρατούν λουλουδένια στεφάνια και η βασίλισσά τους που βρίσκεται στο κέντρο φορά στέμμα και φαίνεται να κρατά διπλό τσεκούρι. Στο δεύτερο πλάνο ο Οδυσσέας δεμένος στο κατάρτι και οι σύντροφοί του ταξιδεύοντας με το καράβι, περιτριγυρισμένοι από δελφίνια και γλάρους που τους συντροφεύουν στο ταξίδι τους. Τέλος στο κάτω μέρος του πίνακα υπάρχουν κάποια αρχαία σύμβολα όπως το αστέρι της Βεργίνας και της δυναστείας του Φιλίππου(αριστερά) και ο δικέφαλος αετός του Βυζαντίου (δεξιά).Τα πρόσωπα του Οδυσσέα και των συντρόφων του διακρίνονται δύσκολα. Είναι όλοι γενειοφόροι. Οι Σειρήνες είναι πιο μεγαλόσωμες, από τη μέση και κάτω είναι θαλάσσια όντα (έχουν ουρά ψαριού),ενώ από τη μέση και πάνω έχουν ανθρώπινη μορφή και με τη γυμνότητά τους τονίζουν τη θηλυκότητά τους. Ένα ακόμη εξωπραγματικό στοιχείο στη μορφή τους είναι ότι έχουν φτερά. Τα μαλλιά τους είναι μακριά και τα μάτια τους μεγάλα. Τα μουσικά όργανα υποδηλώνουν ότι συνόδευαν το τραγούδι τους με μουσική. Τα χρώματα που χρησιμοποιεί ο ζωγράφος είναι ζωντανά με ποικίλες αποχρώσεις. Με έντονα χρώματα αποδίδεται το βάθος της θάλασσας και η δύση του ηλίου. Ο πίνακας αποπνέει ηρεμία και η συμμετρία του προβάλλει ακόμη περισσότερο την αρμονία της εικόνας. Ο Ρουδομέτωφ αναφέρει ότι «η συνύπαρξη στοιχείων μυθολογίας και ιστορίας προφανώς έγιναν κάτω από τη φόρτιση του προβλήματος των Σκοπίων με έναν τρόπο όμως αρμονικότατο».
13. Παύλος Μελάς  013 pavlos melas Γυμνάσιο Αγίου Αθανασίου  
Ιδιαίτερα απασχόλησε η σύγκριση του πίνακα με τον αντίστοιχο του Θεόφιλου. theofilos pavlos melas
14. Πολιορκία της Ακρόπολης  014 poliorkia tis akropolis Γυμνάσιο Αγίου Αθανασίου  
Ιδιαίτερα απασχόλησε η σύγκριση του πίνακα με τον αντίστοιχο του Παναγιώτη Ζωγράφου zografos poliorkia
 15. Καπετάν Γεώρ. Τσόντος 015 kapetan geor tsontos Γυμνάσιο Αγίου Αθανασίου  

Από τα αγαπημένα θέματα του ζωγράφου είναι ο Μακεδονικός Αγώνας. Απεικονίζεται πιστά το φυσικό περιβάλλον καθώς γίνονται υπαινιγμοί για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες διεξήχθει (τα έλη, η υγρασία, οι μετακινήσεις, η μυστικότητα και επικινδυνότητα του). Η επιγραφή ΚΑΠΕΤΑΝ Γεωργ. Τσόντος Μακεδονικός Αγών 1905 και η υπογραφή του Βιδενμάγερ αποδίδονται με διαφορετικά χρώματα στην κάτω δεξιά γωνία του έργου. Είναι ζωγραφισμένο σε μοριοσανίδα με λαδομπογιές.
(Δεν έχει φωτογραφηθεί)

16. Η αρπαγή της Ευρώπης-κεραμικό πιάτο  016 i arpagi tis evropis plate Γυμνάσιο Αγίου Αθανασίου  Κεραμικό πιάτο
Αγαπητό θέμα του ζωγράφου. (Δεν έχει φωτογραφηθεί)
17. Ο Άγιος Βασίλης 017 o agios vasilis Γυμνάσιο Αγίου Αθανασίου  
Λαϊκή απόδοση των δυτικών αντιλήψεων που υπαγορεύουν ότι ό Άγιος ξεκινά από το Βόρειο Πόλο με έλκυθρο που σέρνουν τάρανδοι για να μεταφέρει παιχνίδια στα παιδιά του κόσμου. Το τοπίο είναι λιτό, ξεχωρίζει από το μέγεθος η μορφή του Αγίου ενώ εντύπωση προκαλεί μια ομάδα από τέσσερα παιδιά που κρατούν και παίζουν μουσικά όργανα.
(Δεν έχει φωτογραφηθεί)
18. Η Γέννηση του Χριστού  018 i gennisi tou hristou Γυμνάσιο Αγίου Αθανασίου Αχρονολόγητο και χωρίς υπογραφή, μεγάλων διαστάσεων:3,66Χ1,83μ.
Το θέμα αποδίδει με λαϊκό τρόπο ο καλλιτέχνης. Η επιγραφή «Δόξα εν υψίστοις Θεώ και επί γης ΕΙΡΗΝΗ.. .» δίνει ένα ιδιαίτερο βάρος στην παγκόσμια ειρήνη, γεγονός που χαρακτηρίζει μια πλατιά σύλληψη του θέματος από ένα βαθιά ανθρώπινο καλλιτέχνη. (Ρουδομέτωφ, 2002).
(Δεν έχει φωτογραφηθεί)
19.Οκτώβριος 40, Η μάχη στο Καλπάκι  019 oktovrios 40 i mahi sto kalpaki Γυμνάσιο Αγίου Αθανασίου Αχρονολόγητο, διαστάσεων 1,83Χ1,30 σε μοριοσανίδα πάχους 16χιλ. Υπογραφή Κ.Β.

Θέμα του η μάχη στο Καλπάκι και εικονίζονται Έλληνες στρατιώτες να πολεμάνε πάνω από τα βουνά τους Ιταλούς τους οποίους αναγκάζουν να τραπούν σε φυγή. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό είναι ότι πάνω στα βουνά εκτός από του Έλληνες πολεμιστές απεικονίζονται και πολλές γυναίκες να φέρνουν εφόδια αλλά και ένας παπάς ο οποίος και αυτός προσφέρει στρατιωτικές υπηρεσίες. «Το έργο αποτελεί γνήσια λαϊκή αναπαράσταση της γνωστής μάχης του έπους του 1940, με δυνατούς χρωματισμούς που θυμίζουν τις λιθογραφίες του Χρηστίδη σε λαϊκότερη απόδοση» (Ρουδομέτωφ, 2002).
Δυστυχώς αποσύρθηκε σε αποθηκευτικό χώρο λόγω της αλλοίωσης που υπέστη απότην υγρασία.
(Δεν έχει φωτογραφηθεί)

20. Κερασούς  020 kerasous Καφενείο του Μόρφη Βαλάση, Κρηνίδες  
 
21. Άτιτλο 021 kynigi me agriogourouna kai elafia Καφενείο του Μόρφη Βαλάση, Κρηνίδες  
Σκηνή κυνηγιού με αγριογούρουνα και ελάφια.
22. Άτιτλο 022 anoixi ston kampo Καφενείο του Μόρφη Βαλάση, Κρηνίδες  
Ανοιξιάτικη σκηνή στον κάμπο.
23. Άτιτλο 023 tis annas fyrinidou Καφενείο του Μόρφη Βαλάση, Κρηνίδες  
Έργο της μαθήτριάς του Άννας Φυρινίδου.
24. Άτιτλο 024 voskos kai mylonas Καφενείο του Μόρφη Βαλάση, Κρηνίδες Βοσκός και μυλωνάς
Βουκολική σκηνή. Ο βοσκός με τη φλογέρα του και στο βάθος ο νερόμυλος. Ο μυλωνάς υποδέχεται τη γυναίκα που μεταφέρει σπόρους για άλεσμα. Στο βάθος ο λόφος των Φιλίππων.
25. Άτιτλο 025 voskos me ti flogera Καφενείο του Μόρφη Βαλάση, Κρηνίδες  
Βουκολική σκηνή. Ο βοσκός με τη φλογέρα του
26. Άτιτλο 026 apohairetismos stin paralia Καφενείο του Μόρφη Βαλάση, Κρηνίδες Αποχαιρετισμός στην παραλία
 
27. Άτιτλο 027 karavaki me dyo pontious Καφενείο του Μόρφη Βαλάση, Κρηνίδες Καραβάκι με δυο πόντιους
 
28. Άτιτλο 028 to kynigi tou lagou Καφενείο του Μόρφη Βαλάση, Κρηνίδες Το κυνήγι του λαγού
 
29. Άτιτλο 029 gamilia pompi Οικία Ιωάννη Χατζηαποστολίδη, Κρηνίδες  
Γαμήλια πομπή. Δημιουργήθηκε με αφορμή γάμο στην οικογένεια Σωκράτη Σπυρίδη, Κρηνίδες. Ο μουσικός με το ακκορντεόν και με τη υπαινικτική χωλότητα στο πόδι, είναι θείος του γαμπρού, ο χορευτής μπροστά από το ζευγάρι είναι ο Δημοσθένης Σπυρίδης (Μαρτυρία Μιχάλη Ντουνιάμπιλεν, καλοκαίρι 2015).
30. Άτιτλο 030 oi tesereis horeftries  Οικία Ιωάννη Χατζηαποστολίδη, Κρηνίδες  
Οι τέσερεις χορεύτριες
31. Άτιτλο 031 progevma sto horafi Δεν εντοπίσθηκε Πρόγευμα στο χωράφι
 
32. Ο Αριστοτέλης αγορεύει στην Πέλλα  032 aristotelis agorefei stin pella 2ο Δημ. Σχολείο Αγίου Αθανασίου  
O Αριστοτέλης ανάμεσα σε μαθητές αγορεύει στην Πέλλα μπροστά από ένα ναό με κίονες και αέτωμα που πλησιάζει την τεχνοτροπία της κλασικής αρχιτεκτονικής. Διακρίνονται τα σύμβολα της σφίγγας και του ήλιου της δυναστείας του Φιλίππου. Γυναίκες και άντρες, νέοι και ένας ηλικιωμένος φαίνεται να ακούν με προσοχή ενώ η διάταξη των προσώπων στον πίνακα είναι πρωτότυπη και εκτείνεται σε πολλά επίπεδα. Τα πρόσωπα αποδίδονται άλλα μετωπικά και άλλα σε πλάγια όψη με διαφορετικές στάσεις.
(Δεν έχει φωτογραφηθεί)
33. Ο Πλάτων διδάσκει σε όμιλο νέων  033 o platon didaskei se omilo neon 2ο Δημ. Σχολείο Αγίου Αθανασίου  
O Πλάτων διδάσκει σε έναν όμιλο νέων που τον έχουν κυκλώσει. Διακρίνονται νέοι και νέες μπροστά από ένα αρχιτεκτονικό σύμπλεγμα ναών και στοών. Το τοπίο θυμίζει την περιοχή των Κρηνίδων Αρχαίων Φιλίππων που ο ζωγράφος έχει χρησιμοποιήσει και σε άλλα έργα του και η ρωμαϊκή στήλη ενισχύει αυτή την άποψη. Οι ενδυμασίες με ποδήρεις και κοντούς χιτώνες, η κάλυψη της κεφαλής σε μερικές γυναίκες, το διάδημα και τα ιμάτια καθώς και ο θώρακας με την περικεφαλαία του στρατιώτη αποδεικνύουν μία συγκέντρωση στοιχείων που διατρέχουν τις ιστορικές περιόδους και συνθέτουν μια ενότητα.
(Δεν έχει φωτογραφηθεί)
34. Άτιτλο 034 kafeneio Δεν εντοπίσθηκε  
Καφενείο
35. Άτιτλο 035 heimoniatiko kynigi Δεν εντοπίσθηκε  
Χειμωνιάτικο κυνήγι αγριόπαπιας.
(Δεν έχει φωτογραφηθεί)
36. Άτιτλο 036 elafina me elafaki Δεν εντοπίσθηκε  
Ελαφίνα με ελαφάκι της.
(Δεν έχει φωτογραφηθεί)
37. Άτιτλο 037 zefgari pou synanta elafi Δεν εντοπίσθηκε  
Ζευγάρι που συναντά ελάφι.
(Δεν έχει φωτογραφηθεί)
38. Άτιτλο 038 trikymia kai faros Άγνωστο  
Τρικυμία και φάρος
(Δεν έχει φωτογραφηθεί)
39. Άτιτλο 039 kopela kai dyo kyknoi sto potami Άγνωστο  
Κοπέλα και δυο κύκνοι στο ποτάμι.
(Δεν έχει φωτογραφηθεί)
40. Μονή Εικοσιφοινίσσης Παγγαίου  040 moni eikosfinissis καφενείο του Συμεών Δημητριάδη, Κρηνίδες Διαστάσεις 1,83X1,00 μ. σε μοριοσανίδα πάχους 7 χιλ. Έτος 1977
Το έργο ενώ έχει ζωγραφισθεί στα 1977, φέρει και τη χρονολογία 1939, που ίσως υποδηλώνει χρονολογικά παλαιότερη όψη της Μονής. Υπογραφή μόνον τα αρχικά Κ.Β.
(Δεν έχει φωτογραφηθεί)
41. Χαρτοκλέφτες 041 xartokleftes καφενείο του Συμεών Δημητριάδη, Κρηνίδες Διαστάσεις 0,61X0,70 μ. σε μοριοσανίδα πάχους 7 χιλ.
Τρεις παίκτες που παίζουν πρέφα και ένας που παρακολουθεί. Ο παίκτης αριστερά δίνει κρυφά με το πόδι του ένα χαρτί στον παίκτη δεξιά. Ενδεχομένως ο ζωγράφος να υπαινίσσεται γνωστούς θαμώνες του καφενείου.
(Δεν έχει φωτογραφηθεί)
42. Η μάχη των Φιλλίπων  042 maxi ton filippon Ίσως στο καφενείο Εξαδάκτυλου ή Καρανταλίδη, Κρηνίδες Διαστάσεις 1,83X0,70 μ. σε μοριοσανίδα πάχους 16 χιλ.
Το έργο επιγράφεται «Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΦΙΛΙΠΠΩΝ» και έχει αποδοθεί το θέμα με μία δική του γνήσια λαϊκή αντίληψη του κοσμοϊστορικού γεγονότος. Στην κορυφή του λόφου δεξιά εικονίζεται ο Βρούτος προ του τέλους, με την έκφραση της απόγνωσης στο πρόσωπό του.
(Δεν έχει φωτογραφηθεί)
43. Η αρπαγή της Ευρώπης  043 i arpagi tis evropis Ίσως στο καφενείο Εξαδάκτυλου ή Καρανταλίδη, Κρηνίδες Διαστάσεις 1,83X0.70 μ. σε μοριοσανίδα πάχους 16 χιλ.
Αγαπητό θέμα του ζωγράφου.
(Δεν έχει φωτογραφηθεί)

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

ΓΡΑΨΤΕ ΣΧΟΛΙΟ ΩΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ

0

People in this conversation

Σχόλια (1)

  • ο Γιώργος Χατζηδημητρίου μας ενημέρωσε ότι στο καφενείο του Κωνσταντινίδη στο Δοξατο υπάρχει και άλλο έργο του με θέμα το κυνήγι της αγριοπαπιας!

    0 Like Short URL:
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
Αναζήτηση

Επισκέπτες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 27 επισκέπτες και κανένα μέλος

Κύλιση στην Αρχή